Zrealizowane granty

Koło SKN Manager w trakcie swojej działalności podjęło się realizacji wielu ciekawych inicjatyw.

Najważniejsze z nich zostały opisane poniżej.

2022

Grant w 2022 roku: „Harmonogramowanie produkcji z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych”.

Grant jest realizowany ze środków Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. W ramach prac została nawiązana współpraca z przedsiębiorstwem Katcon. Celem grantu jest usprawnienie badanego procesu produkcyjnego z wykorzystaniem narzędzi modelowania symulacyjnego oraz narzędzi do harmonogramowania i planowania produkcji.

W ramach prowadzonych badań skupiono się budowanie modelu symulacyjnego wybranego procesu produkcyjnego, a następnie jego usprawnienia z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi komputerowych. Dokonano również analizy i oceny realizowanych procesów produkcyjnych w zakresie zagadnień dotyczących planowania i harmonogramowania produkcji.

Dzięki temu projektowi nasze koło pracuje nad takimi osiągnięciami jak:

 

  • Rozwinięcie umiejętności analizy procesów produkcyjnych.
  • Analiza podejścia badawczego w zakresie harmonogramowania produkcji z wykorzystaniem specjalistycznych programów komputerowych.
  • Referat wygłoszony na konferencji naukowej.

Grant rektorski w 2020 roku o tematyce „Opracowanie komputerowej gry symulacyjnej w obszarze organizacji i zarządzania produkcją.”

Celem naukowym było badanie możliwości zastosowania metod i technik związanych ze współczesnymi koncepcjami zarządzania produkcją w wybranych procesach produkcyjnych z wykorzystaniem komputerowej gry symulacyjnej.

Cel został zrealizowany na podstawie badań przeprowadzonych dla branży automotive.

W ramach  prowadzonych prac skupiono się na obszarze sterowania produkcji i usprawnianiu jej przebiegu. Model symulacyjny procesu opracowano w specjalistycznym programie Production Line: Car Factory. Eksperymentalnie potwierdzono możliwość zastosowania metod sterowania i usprawniania produkcji w procesie zamodelowanym w wybranej grze.

Na podstawie przeprowadzonych badań przygotowano instrukcję ćwiczenia laboratoryjnego do wykorzystania na zajęciach dydaktycznych prowadzonych na Wydziale Zarządzania PW oraz w pracach SKN Manager.

Dzięki temu projektowi nasze koło może się pochwalić takimi osiągnięciami jak:

 

  • Instrukcja do ćwiczenia laboratoryjnego „Badanie procesu produkcji potokowej z wykorzystaniem gry symulacyjnej” – opracowana przez Krystiana Papierowskiego, Natalię Mierzejewską, Huberta Żbikowskiego.
  • Prezentacja konferencyjna pt. ”COMPUTER SIMULATION GAMES IN TEACHING PRODUCTION MANAGEMENT”, Acta Universitatis Nicolai Copernici, DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2020.04.001 ZARZĄDZANIE XLVI I– NR 4 (2020) przedstawiona przez Krzysztofa Kacprzaka, Aleksandrę Pietraszewską, Michała Wasążnika. poster konferencyjny.

2020

2019

Grant rektorski w 2019 roku o tematyce „Usprawnienie procesu produkcyjnego z wykorzystaniem nowoczesnych komputerowych programów symulacyjnych”.

Celem naukowym było opracowanie modelu symulacyjnego służącego do rozwiązania wybranego problemu z obszaru organizacji i zarządzania produkcją. Wykonany model cyfrowy posłużył do usprawniania procesów produkcyjnych i przedstawienia obszaru doskonalenia procesów w dydaktyce.
Cel udało się zrealizować na podstawie danych i informacji uzyskanych we współpracy z przedsiębiorstwem UVW zajmującym się produkcją monet i numizmatów. Do analizy wybrano obszar organizacji i zarządzania produkcją monet obiegowych. Model symulacyjny opracowano w programie Tecnomatix Plant Simulation firmy Siemens. Na podstawie opracowanego modelu symulacyjnego przygotowano instrukcję do ćwiczenia laboratoryjnego – wykorzystanego na zajęciach dydaktycznych prowadzonych na Wydziale Zarządzania PW oraz w pracach Koła SKN Manager.

Dzięki temu projektowi nasze koło może się pochwalić takimi osiągnięciami jak:

 

  • Instrukcja do ćwiczenia laboratoryjnego „Usprawnienie procesu produkcji monet obiegowych”.
  • Referat pt. „Narzędzia informatyczne do modelowania symulacyjnego procesów produkcyjnych i logistycznych” wygłoszony na Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Zrozumieć Naukę” przez Krzysztofa Kacprzaka i Aleksandrę Pietraszewską, Łódź, 28.09.2019 r.. poster konferencyjny.
  • Referat pt. „Usprawnienie procesu produkcyjnego zespołu napędowego przenośnika taśmowego w przedsiębiorstwie XYZ” wygłoszony na IX Międzynarodowej Konferencji Studentów oraz Doktorantów „Inżynier XXI wieku” przez Natalię Mierzejewską, Bielsko-Biała, 6.12.2019 r.; poster konferencyjny.
  • Referat pt. „Usprawnienie produkcji materiałów ceramicznych w cegielni ABC” wygłoszony na IX Międzynarodowej Konferencji Studentów oraz Doktorantów „Inżynier XXI wieku” przez Krystiana Papierowskiego, Bielsko-Biała, 6.12.2019 r.; poster konferencyjny.

Grant rektorski w 2011 roku o tematyce: Opracowanie gry symulacyjnej „Zarządzanie produkcją w oparciu o koncepcję Lean Manufacturing”

Celem projektu była analiza zasad, metod i technik związanych z koncepcją szczupłego wytwarzania pod kątem wykorzystania w grze symulacyjnej, oraz zbudowanie modelu procesu produkcyjnego przedsiębiorstwa w celu przeprowadzania symulacji.

Cel udało się zrealizować poprzez opracowanie gry symulacyjnej LEAN, obejmującej model fizyczny procesu produkcyjnego (wykonany z klocków) oraz aplikację informatyczną (Excel). Opracowano również określone scenariusze zdarzeń prowadzące do zmian, usprawniania opisywanego systemu produkcyjnego. Na podstawie badań empirycznych zbudowano bazę danych (Excel) umożliwiającej przechowywanie wyników eksperymentów z wielu lat badań.

Dzięki temu projektowi nasze koło może się pochwalić takimi osiągnięciami jak:

 

  • Ćwiczenie „Gra symulacyjna FABRYKA” wykorzystywane na zajęciach dydaktycznych z obszaru zarządzania produkcją.
  • Pilotażowe szkolenie z wykorzystaniem gry symulacyjnej w przedsiębiorstwie SciTeeX Sp. z o.o.
  • Referaty na konferencje naukowe.

2011

Grant 2011 1

2008

Grant rektorski w 2008 roku o tematyce „Teoretyczne i praktyczne aspekty standaryzacji pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych”.

Celem projektu było zebranie i uporządkowanie wiedzy dotyczącej standaryzacji pracy, a następnie zbadanie zakresu stosowania standaryzacji w wybranych polskich przedsiębiorstwach. Działania te umożliwiły identyfikację korzyści płynących ze stosowania standaryzacji oraz barier jej wdrażania.

Cel udało się zrealizować poprzez analizę dokumentów pracy standardowej, stosowanych w przedsiębiorstwach, i opracowaniu dokumentów wzorcowych. Na podstawie badań przeprowadzonych w wybranych przedsiębiorstwach z branży spożywczej usystematyzowano wiedzę na temat zastosowania i możliwości rozwijania standaryzacji pracy w polskich przedsiębiorstwach. Przedstawiono również standaryzację pracy jako podstawę wdrażania Lean Manufacturing i systemu ciągłego doskonalenia w firmach produkcyjnych.

Dzięki temu projektowi nasze koło może się pochwalić takimi osiągnięciami jak:

 

Czego nauczyliśmy się na podstawie powyższych grantów?

Jakie umiejętności zdobyliśmy?

Modelowanie Symulacyjne

Osoby biorące udział w grancie nauczyły się budować modele symulacyjne, które odzwierciedlają rzeczywiste procesy produkcyjne realizowane w przedsiębiorstwach. Tworzenie modeli symulacyjnych wymaga zrozumienia procesów produkcyjnych, danych wejściowych, parametrów oraz ich wpływu na cały system.

Przetwarzanie Danych

W celu budowy modelu symulacyjnego, uczestnicy musieli zbierać, analizować i przetwarzać dane dotyczące procesów produkcyjnych. Nabyli umiejętności związane z gromadzeniem danych, selekcjonowaniem istotnych informacji oraz ich interpretacją, która pozwoliła im stawiać swoje własne wnioski.

Zarządzanie Produkcją

Realizacja projektów grantowych wymagała zrozumienia podstaw zarządzania produkcją, takich jak planowanie, harmonogramowanie, alokacja zasobów oraz kontrola procesów. Osoby pracujące nad projektem mogły pogłębić swoją wiedzę dotyczącą optymalizacji procesów produkcyjnych czy zwiększania ich efektywności.

Opracowywanie materiałów dydaktycznych

W ramach realizowanych grantów uczestnicy mogli zdobyć umiejętności tworzenia materiałów edukacyjnych. Przygotowanie instrukcji ćwiczeń laboratoryjnych dla zajęć dydaktycznych to proces wymagający zdolności do klarownego wyjaśniania skomplikowanych koncepcji oraz przekazywania wiedzy w sposób przystępny dla innych.

Kreatywne Rozwiązywanie Problemów

Tworzenie modelu symulacyjnego oraz dostosowywanie go do rzeczywistych danych i potrzeb przedsiębiorstwa wymaga kreatywnego myślenia i zdolności do rozwiązywania problemów na różnych etapach projektu.

Współpraca i Komunikacja

Praca nad projektami grantowymi wymaga osiągnięcia współpracy w zespole. Osoby realizujące działania projektowe nabyły umiejętności efektywnej komunikacji, zarówno wewnętrznej, w zespole projektowym, jak i zewnętrznej, z interesariuszami.

Zrozumienie Procesów Biznesowych

Prawidłowa budowa modelu symulacyjnego analizowanego procesu wymaga zrozumienia kontekstu biznesowego oraz sposobu przebiegu procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwach. Te działania rozwijały umiejętność analizy organizacyjnej i zrozumienia, jak działania w jednym obszarze wpływają na całą firmę.

Umiejętności Przedstawiania Wyników

Realizacja grantu i konieczność przedstawienia uzyskanych wyników wpłynęła na nabycie zdolności prezentacji wyników swojej pracy zarówno w formie pisemnej (instrukcje ćwiczeń, dokumentacja modelu) jak i ustnej (prezentacje na zajęciach, prezentacje dla zespołu zarządzającego przedsiębiorstwem).

Optymalizacja Procesów

Praca nad usprawnianiem procesów produkcyjnych obejmowała konieczność zgłębienia wiedzy z zakresu optymalizacji, wykrywania obszarów problemowych, projektowania usprawnień i rozwiązań problemów oraz umiejętności wyboru odpowiednich narzędzi.