Zgodnie ze słowami Jima Rohna

„Standardowa edukacja zapewni Ci przeżycie. Samokształcenie – fortunę”

wierzymy, że warto robić coś więcej poza studiowaniem. A prawdziwą możliwość osiągnięcia sukcesu i zdobycia bogactwa tkwi w kontynuowaniu procesu samokształcenia, poszerzania swojej wiedzy, rozwijania umiejętności i poszukiwania nowych możliwości.

Studenckie Koło Naukowe Manager

SKN Manager to Koło Naukowe funkcjonujące na Politechnice Warszawskiej, obecnie przypisane do Wydziału Zarządzania. Jesteśmy przede wszystkim ciekawymi ludźmi o rozmaitych pasjach i zainteresowaniach, których wspólnym celem jest nauka metod i narzędzi stosowanych w obszarze zarządzania.

W dzisiejszym dynamicznym i zmieniającym się świecie, umiejętność adaptacji, zdobywanie nowych umiejętności i poszerzanie horyzontów może otworzyć drzwi do nieograniczonych możliwości.

Sekcje SKN Manager

W ramach naszego Koła Naukowego funkcjonują cztery różnorodne sekcje, z głęboką wiarą, że każda osoba autentycznie zainteresowana obszarem zarządzania będzie w stanie zaangażować się w działania podejmowane w jednej a może nawet kilku sekcjach.

1. Sekcja Produkcyjna

 

Sekcja produkcja skupia się na działaniach w szeroko rozumianym obszarze zarządzania produkcją. W ramach sekcji realizujemy projekty oraz granty związane z poniższą tematyką:

  • Analiza i ocena procesów produkcyjnych w wybranych przedsiębiorstwach.
  • Doskonalenie procesów biznesowych realizowanych w przedsiębiorstwie.
  • Budowa modeli cyfrowych analizowanych procesów.

2. Sekcja Zarządzania Bezpieczeństwem Infrastruktury Krytycznej

 

Sekcja Zarządzania Bezpieczeństwem Infrastruktury Krytycznej (ZBIK) skupia się na działaniach związanych z infrastrukturą krytyczną. W ramach sekcji podejmujemy zadania takie jak:

  • pisanie artykułów naukowych pod opieką Pana dr. inż. Michała Wiśniewskiego w obszarach związanych z Infrastrukturą Krytyczną.
  • artykuły opracowane w ramach sekcji mogą zostać zaprezentowane na konferencjach naukowych lub nawet publikowane w wydawnictwach naukowych oraz czasopismach zarówno w Polsce jak i w Europie.

 

3. Sekcja Projektowa

 

Sekcja zarządzania projektami skupia się na działaniach podejmowanych w ramach organizacji, mających na celu zapewnienie profesjonalnego zarządzania projektami oraz doskonalenie umiejętności członków zespołów projektowych. W ramach sekcji organizowane są:

  • warsztaty z firmami zewnętrznymi (BGC Platinion, BAT, P&G)
  • certyfikowane szkolenia w ramach IPMA (International Project Management Association).

 

4. Grupa Promocji

 

Grupa promocji koła naukowego ma za zadanie upowszechnianie informacji o naszej działalności wśród studentów, społeczności akademickiej oraz firm zewnętrznych.

Wykorzystujemy różnorodne narzędzia, takie jak prezentacje, warsztaty, wykłady i media społecznościowe (Facebook, LinkedIn, Instagram). Tworzymy również grafiki i prezentacje przy pomocy programu graficznego Canva, aby promować nasze wydarzenia i osiągnięcia.

Skupiamy się nie tylko na tworzeniu treści do mediów społecznościowych, ale również na produkcji użytecznych grafik do elementów promocyjnych. Dodatkowo, angażujemy się w pozyskiwanie firm zewnętrznych do współpracy, aby tworzyć wartościowe partnerstwa.

Głównym celem naszej pracy jest zwiększenie zainteresowania oraz zachęcenie innych studentów do aktywnego uczestnictwa.

 

Kompetencje członków Koła Naukowego

Komunikatywność

Jest kluczowa dla członków koła menadżerskiego, którzy muszą jasno wyrażać swoje myśli w piśmie i mowie oraz dostosowywać się do różnych odbiorców i sytuacji. Działania obejmujące pracę nad komunikatywnością członków obejmują udział w spotkaniach, wydarzeniach, pisanie ogłoszeń i wiadomości do różnych grup interesariuszy.

Przeprowadzanie rekrutacji

Studenci ustalają wymagania rekrutacyjne warunkujące pozostanie i dostanie się do zespołu koła naukowego. Prowadzą rekrutacje za pomocą mediów społecznościowych oraz wewnętrzne wywiady pozwalające przybliżyć profile kandydatów.

Przywództwo

Członkowie koła prowadzą wewnętrzne projekty, w których dysponują zespołami 5-8 osób. Pomaga im to nabyć umiejętność inspirowania, motywowania i kierowania zespołem, która dla przyszłych menadżerów jest kluczowa.

Rozwiązywanie problemów

Członkowie koła menadżerskiego w trakcie realizacji projektów, identyfikują, analizują i rozwiązują problemy, zarówno te codzienne, jak i te o charakterze strategicznym.

Zarządzanie czasem

Efektywne zarządzanie czasem jest niezwykle ważne w roli menadżera. Członkowie koła poprzez łączenie studiowania wraz z działalnością w kole uczą się zarządzania czasem swoim i innych. Obejmuje to umiejętność dokonania priorytetyzacji zadań, planowania i efektywnego wykorzystywania czasu.

Przeprowadzanie negocjacji

Umiejętność negocjacji jest przydatna w wielu aspektach zarządzania, takich jak negocjacje umów, rozwiązywanie konfliktów i osiąganie porozumienia. Negocjują między sobą rozwiązania sytuacji kryzysowych na spotkaniach obejmujących dylematy o szerszym zakresie niż tylko wewnętrzne sprawy koła.

Kreatywność i innowacyjność

Członkowie koła wspólnie tworzą strategie promocyjne z użyciem wizualizacji wykonanych w programie Canva lub prostych prezentacji. Wymaga to od nich generowania nowych, niepowtarzalnych pomysłów, które są następnie oceniane pod kątem ich skuteczności i wprowadzane w życie.

Zdolność do pracy zespołowej

Praca w zespole i umiejętność współpracy z innymi osobami w kole uważamy za kwestię niezwykle ważną. Działając razem, członkowie koła mogą wykorzystać różnorodne perspektywy i umiejętności, co przyczynia się do bardziej kompleksowego i udanego podejścia do rozwiązywania problemów i osiągania celów.

Obecne działania

Nad czym pracujemy teraz (w 2023 roku) i co udało nam się już zrobić

Grant Rektorski

„Model cyfrowy procesu produkcyjnego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych”

we współpracy z firmą Danfoss poprzez:

  1. Zbudowanie modelu 3D wyrobu, wytwarzanego w ramach badanego procesu produkcyjnego, w programie SolidWorks oraz odbycie szkolenia w programie SolidWorks, za które członkowie Grantu otrzymali certyfikat ukończenia szkolenia.
  2. Zbudowanie modelu symulacyjnego badanego procesu produkcyjnego w programie FlexSim oraz odbycie szkolenia, w ramach którego członkowie koła nabyli umiejętności obsługi programu i otrzymali certyfikat potwierdzający te umiejętności.
  3. Usprawnienie procesu produkcyjnego w zakresie poprawy efektywności procesu z wykorzystaniem skomplikowanych narzędzi, takich jak Experiment Manager w programie Tecnomatix Plant Simulation firmy Siemens
  4. Przedstawienie wyników prac na stronie internetowej, która będzie możliwa do otworzenia za pomocą kodu QR – link do wyników grantu tutaj!
  5. Przygotowanie referatu i prezentacji, które wygłosiliśmy na konferencji naukowo – badawczej.

Realizujemy Grant

Harmonogramowanie produkcji z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych

we współpracy z firmą zewnętrzną Katcon poprzez:

  • Rozwinięcie umiejętności analizy procesów produkcyjnych.
  • Budowę modelu symulacyjnego badanego procesu w programie Tecnomatix Plant Simulation.
  • Usprawnienie procesu produkcyjnego w zakresie efektywności.
  • Analizę i ocenę realizowanych procesów produkcyjnych w zakresie zagadnień dotyczących planowania i harmonogramowania produkcji.
  • Przeanalizowanie podejścia badawczego do harmonogramowania produkcji z wykorzystaniem wybranych, specjalistycznych programów komputerowych.
  • Przygotowanie referatu i prezentacji, które wygłosimy na konferencji naukowo – badawczej.

 

Współpracujemy m. in. również z takimi firmami zewnętrznymi jak:

Mennica Polska S. A., P&G, BAT oraz wiele innych.

Zrealizowaliśmy projekt studencki w ramach współpracy z BCG Platinion, w ramach którego członkowie Koła:

  • Uczyli się jak prowadzić spotkania w szerszym gronie,
  • Poznali najczęściej występujące trudności w zarządzaniu projektami,
  • Pogłębili swoją wiedzę o zarządzaniu strategicznym w branży IT.

Zrealizowaliśmy również współpracę wewnętrzną ze Studenckim Kołem Astronautycznym (SKA), w którym wspieramy aktywnie i wspierać będziemy osoby zarządzające poszczególnymi sekcjami rekomendując usprawnienia i działania mające na celu przybliżyć innowacyjne podejście do zarządzania.

Promowaliśmy wizerunek Koła, Wydziału Zarządzania i Politechniki Warszawskiej, poprzez:

  • Udział w Nocy Muzeów, która odbyła się dnia 13 maja 2023 roku na Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej, i w ramach której promowaliśmy narzędzia służące do budowy modelów 3D ze zdjęć bazujących na technologii wykorzystującej załamanie światła i odcienie szarości (fotogrametria), jak i gry polegającej na zwiększaniu efektywności finansowej realizowanego procesu produkcyjnego oraz opowiadaliśmy o profilu Koła.
  • Udział w wydarzeniu KONIK, który odbył się na terenie Gmachu Głównego PW w dniach 11-12 października 2022 roku, we współpracy z firmą zewnętrzną Comtrust – SAP Silver Partner
  • Udział w wydarzeniu Festiwal Młodych Inżynierów, który odbył się dnia 24 września 2022 roku na terenie Gmachu Wydziału Fizyki PW, gdzie prezentowaliśmy symulacje komputerowe z wykorzystaniem narzędzia Tecnomatix Plant SImulation, grę produkcyjną z wykorzystaniem narzędzia badania nad możliwością usprawniania procesów produkcyjnych (z wykorzystaniem klocków LEGO).

 

 

Noc Muzeów

Konik

Festiwal Młodych Inżynierów

Zarząd Koła

Aleksander Konikowski

Aleksander Konikowski

Przewodniczący Koła

Jestem studentem Zarządzania Bezpieczeństwem Infrastruktury Krytycznej na Wydziale Zarządzania PW. Zajmuję się sprawami bieżącymi koła i wraz z kołem realizujemy wiele ciekawych projektów, które wspólnie koordynujemy. Interesuję się sztukami walk oraz muzyką.

Maria Nowosielska

Maria Nowosielska

Wiceprzewodnicząca Koła

Jestem studentką Zarządzania Bezpieczeństwem Infrastruktury Krytycznej na Wydziale Zarządzania PW. Interesuję się poszerzaniem umiejętności zarządzania zespołami i to w tym staram się teraz sprawdzić!

Maciej Makulec

Maciej Makulec

Koordynator ds. finansowych

Jestem studentem Zarządzania Bezpieczeństwem Infrastruktury Krytycznej na Wydziale Zarządzania PW. W kole zajmuję się finansami oraz współtworzę zespół zajmujący się realizacją grantu rektorskiego. W wolnym czasie jestem pasjonatem gier oraz rolek.

Członkowie Koła

studenci Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej (40 osób).

Zespół pracowników Wydziału Zarządzania wspomagający pracę Koła i realizowane projekty

Cezary Szwed

dr inż. Cezary Szwed

opiekun koła SKN Manager

Adiunkt na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Autor prac z obszaru modelowania i usprawniania procesów produkcyjnych. Główne obszary prowadzonych badań to:  zarządzanie przedsiębiorstwem, modelowanie matematyczne, metody i narzędzia optymalizacji, zarządzanie zużyciem mocy i energii elektrycznej.

Justyna Smagowicz

dr inż. Justyna Smagowicz

opiekun Sekcji Produkcyjnej SKN Manager

Adiunkt na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Autorka wielu prac z obszaru usprawniania procesów produkcyjnych oraz budowania ich odporności na zakłócenia. Główne obszary prowadzonych badań to:  zarządzanie produkcją, modelowanie symulacyjne, zarządzanie zużyciem mocy i energii, publiczne zarządzanie kryzysowe, dojrzałość organizacji.

 

Michał Wiśniewski

dr inż. Michał Wiśniewski

opiekun Sekcji Zarządzania Bezpieczeństwem Infrastruktury Krytycznej

Marek Zawada

dr Marek Zawada

opiekun Sekcji Projektowej